14 October 2012

The low budget food adventure :D

Eh tajuk nak bajet bahasa Inggeris pulak. Muahah


Assalamualaikum hai. Aku kat rumah sekarang ni! Hehe. Well firstly, meh aku terangkan, kenapa aku kata low budget food adventure? Ini adalah kerana cash aku sebenarnya dah habis, dan aku tak simpan duit dalam bank, tapi aku korek jugak dari ATM tu and alhamdulillah dapat gak duit, lawak tak? Okay tak pun. So dengan sekeping not tu je aku berjoli sakan beli makanan macam-macam.


Apa ceritanya? Kita zasss~

#np We Could Happen - AJ Rafael



Tadi siang gi jumpa Anis, my bestie since primary school. Kitorang plan nak jumpa kat Midvalley at 9.30 am (sorry bahasa rojak campur-campur, halal je la ea, rojak kan halal), but man! Aku bangun lambat, terlelap sampai pukul 9 perh lintang pukang aku bangun siapkan diri mandi kemas bilik kemas barang apa semua lah.


And unbelievably, in 15 minutes aku dah siap. Proof that I'm a superwoman :D


          This is my way of telling you
          I need you in my life
          It's so cold without your touch
          I've been dreaming way too much


TAHUKAH ANDA? Selama 19 tahun aku hidup kat Selangor ni, ini kali pertama aku jejak kaki ke Midvalley hehehe. But thanks to my coolness, walaupun aku taktau jalan tapi aku dapat jumpa Anis in quite a smooth way.. Sempat lagi tu aku singgah Rotiboy sebat dua jenis roti then makan sorang-sorang :p


Dah jumpa, blur pulak "dah nak pi mana pulak kita ni." Tak jadi tengok wayang, sebab aku dah sampai lambat. Kebetulan dah pukul 12, aku datang situ dengan tak sarapan, tak makan (Rotiboy dikecualikan - tembolok besar) so yes, it's makan time!!! :DD



Picture credited to: www.quickmeme.com



Pertama singgah McDonald's, been craving for the Samurai Burger. Ayat nak skema je kau Jah, tulis nama penuh McDonald's LOL. Tak ingat nak snap apa dah, sempat baca bismillah makan ngap aje terus! Haha ambik kau samurai.


Picture credited to: nothingmuchdave


Sedaaap :)


Next plan, makan. Dan makan. Dan seterusnya.. ..makan. Jalan-jalan beli macaroons di Le Macarons, pusing-pusing beli cream puff di Beard Papa's, tunggang-terbalik beli chocolate shake di Cupbon.


Semua di atas tak sempat nak snap gambar, tak ingat pun. Nampak di situ aura ganas dan buasnya aku makan tak ingat apa dah -__- Yang aku mampu kaedah nak terliurkan korang ialah ambik gambar dari blog lain dan kreditkan kat sini hehe



Picture credited to: BXGD's Flickr

Makan sambil feeling comel. Aku nak pegang pun berhati-hati sebab alahaaiii.. kiut je saiz nya sama besar dengan tapak tangan sepupu aku yang 6 bulan.



Picture credited to: deniseeeeeee


Rangup dan berkrim. Kedai ni memang tak kedekut inti, krim nya melimpah-limpah sampai saat aku makan tu, aku rasa sangat berterima kasih dengan kawan aku si Anis ni. Dia kata, "makan kat rumah je, jangan makan sambil jalan benda ni. Nanti sepah, tak pasal-pasal kau jadi sakai kang." Terima kasih Anis. I lap you.



Picture credited to: duckalot


Yang ini sumpah sedap.
Menangis aku minum ni sampai habis sebab terharu sangat dengan rasa coklatnya yang sangat rich! T__T



Picture credited to: my.0163286699.com


Last sekali sebelum balik kitorang singgah Big Apple, bawak balik 3 bijik donat sebagai buah tangan bawak balik rumah untuk nenek, mak, and pakcik :) Last-last kat rumah aku pun tumpang ngap sekali mhaha. All these (and more) for a price below RM50. Cukup rasa dan cukup value untuk aku :p


It was time to go home. Tepat-tepat je sampai KTM, tren baru sampai. Pheww. Started rush, ended well. A day full of troubles, yes it was, aku tak cerita kat sini, but in the end I reach home with something delicious to eat with the familia, it was a delightful feeling! :)


          I want you for myself..

          I've been thinking 'bout you lately,
          Maybe you can save me, from this crazy world
          we live in,
          I know we could happen cuz you know that I've been
          feelin' you

          I know you want me too,
          I know you want me too.


That's all. May Allah honours us with His blessings. And with food. Bye!



No comments:

Post a Comment

Thanks for commenting! :)